Wanneer u tijdelijk niet via e-mail bereikbaar bent, kunt u via uw DirectAdmin beheerpaneel een autoresponder instellen. Iedereen die u tijdens uw afwezigheid een e-mail stuurt, ontvangt direct een e-mail met het bericht dat u tijdelijk niet in staat bent te reageren op e-mailberichten. De tekst van dit bericht kunt u uiteraard zelf bepalen.
Een autoresponder instellen
Log in op uw DirectAdmin beheerpaneel en klik in het tweede blok, onder ‘E-mail management’ op de link ‘Autoresponders’ en vervolgens op de link ‘Create new autoresponder’. U komt dan op de volgende pagina terecht:
E-mailadres: In het eerste veld vult u het e-mailadres in waarvoor de autoresponder wordt ingesteld. dit moet uiteraard een bestaand e-mailadres zijn. Alle mails die op dit e-mailadres binnenkomen, zullen een auto-responder ontvangen.
Subject prefix: Hier vult u het onderwerp van uw mail in, bijvoorbeeld ‘automatische reactie’ of ‘Bericht van afwezigheid’.
Reply-encoding: Deze kunt u het best laten staan op de door het systeem gekozen optie
Content-type: U kunt uw bericht versturen in ‘plain text’ of met HTML. Kiest u voor HTML dan kunt u de text met opmaak invoeren. Bij de optie ‘Plain text’ wordt de e-mail zonder opmaak verstuurd.
Reply-frequency: Hier kunt u instellen, hoe veel tijd er zit tussen het versturen van verschillende vakantieberichten naar hetzelfde e-mailadres. Handig, wanneer u meerdere e-mails vanaf hetzelfde e-mailadres ontvangt.
Message: In het berichtenvak kunt u het bericht typen dat in de autoresponder moet komen te staan.
CC: Wilt u een kopie ontvangen van de verzonden autoresponder, vul dan in het CC-vakje het adres in waar de kopie van de automatische response e-mail moet worden gestuurd.
Heeft u alle velden ingevuld, dan klikt u op ‘Save’ en is de autoresponder ingesteld. U kunt vor elk bestaand e-mailadres een aparte autoresponder aanmaken.