Wilt u een e-mailadres gebruiken dat pas bij uw domeinnaam, maar uw e-mails liever ontvangen op een andere e-mailadres, dan is dat mogelijk. Hiervoor kunt u via uw DirectAdmin beheerpaneel een e-mail forward instellen.
Uw kunt dan gewoon gebruik maken van het e-mailadres, maar alle mails die naar het adres worden gestuurd, zullen doorgestuurd worden naar een ander adres. In dit artikel leest u, hoe u dit kunt instellen.
Instellen e-mailforwarder
Log in op uw DirecAdmin beheerpaneel en klik in het tweede blok (E-mail management) op de link ‘forwarders‘.

Volg de link ‘forwarders’
U komt dan op een pagina waar u een forwarder kunt instellen van uw bestaande e-mailadres naar een andere e-mailadres. U kunt alleen e-mails door laten sturen van een bestaand e-mailaccount.
Het adres waar u de mail naar laat doorsturen hoeft geen adres te zijn dat past bij uw domeinnaam. Het kan bijvoorbeeld een e-mailadres van Gmail of Outlook zijn. Klik op de link ‘Create new e-mail forwarder‘.
U krijgt dan een nieuwe pagina te zien met twee velden. In het eerste adres typt u het e-mailadres dat u wilt forwarden. In het tweede adres typt u het e-mailadres waar u de mail naar toe wilt laten sturen.
Klik vervolgens op ‘Save‘ en de forwarder is aangemaakt. Controleer vervolgens altijd even of mails inderdaad worden doorgestuurd.
Mail laten doorsturen naar meerdere e-mailaccounts
Wilt u dat e-mails naar verschillende personen of mailboxen worden doorgestuurd, dan is dit mogelijk. Typ de verschillende e-mailaccounts achter het veld ‘Destination e-mail‘ en plaats tussen elk e-mailadres een komma.