Uit een reeds in 1940 uitgevoerd onderzoek is gebleken dat onze mening gevormd wordt onder invloed van anderen. We identificeren onszelf met publieke personen (influencers) en combineren informatie die zij ons geven samen met informatie die ons via media bereikt om onze mening te vormen.
Bij influence marketing worden personen ingezet die zich richten om een bepaalde boodschap op een specifieke doelgroep over te brengen. Denk hierbij aan bloggers, vloggers, maar ook cabaretiers, presentatoren, verslaggevers of onbekende mensen die door hun daden of uitspraken veel media aandacht krijgen.
[su_service title=”Influence Marketing” icon=”icon: question” icon_color=”#b11414″ size=”24″]Marketing strategie waarbij je influencers inzet om een specifieke doelgroep te bereiken.[/su_service]
Influence marketing is dus al een tijdje onder ons, maar krijgt nu een wat andere invulling. De marketing is niet langer gericht op de hele markt, maar op een specifieke doelgroep. Denk hierbij aan een bekende sporter die reclame maakt voor een sportdrank of sportkleding in plaats van een autoverzekeringen.
[bctt tweet=”Hou jij je al bezig met Influence Marketing? #hogereconversies” username=””]
Hoe pas je dit toe op je website?
De meest bekende manier om influence marketing toe te passen op je eigen website is door testimonials en referenties te tonen. Verder kun je verwijzen naar bedrijven of instellingen waar je zaken mee doet of voor gewerkt hebt.