Een mooi voorbeeld van een incentive overkwam me tijdens de vlucht van Parijs naar Sri Lanka. Aangekomen op het vliegveld van Ankara haastte ik mij naar de gate voor mijn aansluitende vlucht.
Ik was doodmoe, zat er redelijk doorheen en het enige dat ik nog wilde was het volgende vliegtuig in, neerploffen in mijn stoel en slapen tot mijn volgende overstap.
Aangekomen bij de gate bleek echter dat de vlucht iets vertraagd was en er later zou worden begonnen met inchecken. Teleurgesteld liet ik me, leunend tegen een pilaar, op de grond zakken.
Gelukkig hoefde ik niet al te lang te wachten en kon er na een minuut of 15 worden begonnen met inchecken.
Bij het scannen van mijn boarding card verscheen er een rood scherm en een overduidelijk en irritant alarm uit het apparaat.
‘Wat nou weer?’, was duidelijk hoorbaar én van mijn gezicht af te lezen.
[su_service title=”Incentive” icon=”icon: question” icon_color=”#b11414″ size=”24″]Incentives zijn gratis weggevertjes waarmee je bezoekers van je website aanmoedigt een bepaalde actie te ondernemen, iets te kopen, ergens op te reageren of je website (of diensten) aan te bevelen aan familie, vrienden en collega’s.[/su_service]
De incheckdame was net zo verrast als ik en riep enigszins paniekerig de hulp van een collega in. Deze collega stond al klaar met een aangepast ticket, speciaal voor mij!! Na nog wat korte woorden en instructies in het Turks, draaide ze zich weer om zei: ‘You are upscaled to business class‘.
De beste vlucht die ik ooit heb gehad!
Meer beenruimte, verstelbare stoelen: geweldig! Mia, die zich voorstelde als mijn persoonlijke purser, bood me een menu aan en vroeg of ik misschien trek had in een drankje. Ik was opeens klaarwakker, opgewekt en zo blij als een kleuter.
Tijdens de vlucht vroeg ik me natuurlijk af waarom juist mij de eer toeviel om deze upgrade te mogen ondergaan. Misschien was het omdat ik regelmatig met Qatar Airways vlieg of misschien omdat ik gebruik maak van hun frequent flyer programma.
[bctt tweet=”Prachtige incentive van Qatar Arways laat onuitwisbare indruk achter #greatincentives” username=””]
Of heeft iemand ergens in een of ander achterkamertje bedacht dat drie keer overstappen om van Parijs naar Sri Lanka te vliegen wel heel erg sneu is. Misschien is er automatisch of handmatig gewoon een lootje getrokken.
Wat het ook was en wie het ook heeft bedacht: ik vond het prachtig!
Een verbluffende Incentive en je wordt nooit meer vergeven
De incentive die mij door Qatar Airways werd aangeboden kwam op een uitstekend moment. Ik was al zeer tevreden over deze maatschappij, maar na deze ervaring staat deze vliegmaatschappij voor eeuwig op een voetstuk.