Keyword Analyse

Keywords en gerelateerde keywords vormen in veel gevallen de basis van je content marketing. Door op een natuurlijke manier belangrijke woorden te verwerken in teksten, kunnen webpagina’s door Google makkelijker worden geïndexeerd.

Welke keywords gebruiken?

Om erachter te komen welke keywords, combinaties van keywords of gerelateerde keywords je het best kunt gebruiken, is een keywordanalyse nodig, of in helder Nederlands: een zoekwoordenonderzoek. Tijdens zo’n analyse wordt nagegaan welke termen bezoekers gebruiken om bepaalde informatie te vinden via zoekmachines

Het bepalen van de zoekwoorden voor je pagina’s – Bij een zoekwoordenanalyse wordt per pagina vastgesteld welke woorden het best gebruikt kunnen worden. Bezoekers zullen deze woorden (of woordgroepen) het meest gebruiken bij het intypen van hun zoekopdrachten in Google.

AANPAK KEYWORD ANALYSE

Doel van een keywordanalyse is het vaststellen van de juiste keywords en gerelateerde keywords. Dit kunnen enkele woorden, maar ook een combinatie van woorden.

  • Beginsituatie bepalen
    Waarschijnlijk zullen bepaalde pagina’s binnen uw website al op specifieke keywords worden gevonden. Dit wordt in kaart gebracht. Verder wordt per pagina bepaald welke keywords en gerelateerde keywords een belangrijke rol spelen.
  • Keywords analyseren
    Zodra bekend is welke keywords wenselijk zijn, wordt bekeken in hoeverre deze ook worden gebruikt door bezoekers om bepaalde informatie te vinden. Ook dit wordt overzichtelijk gemaakt en op basis van de uitkomst worden een combinatie van keywords en gerelateerde keywords voorgesteld.
  • Website keywords
    Sommige keywords zullen ongetwijfeld op uw hele website terug te vinden zijn. Welke keywords dit zijn, wordt in kaart gebracht, zodat u deze in teksten en paginabeschrijvingen kunt laten terugkomen of juist vermijden.
  • Kosten
    Een keywordonderzoek kost € 179,- en neemt twee weken in beslag. Het bedrag dient voor aanvang van de werkzaamheden worden voldaan.

Keywords bepalen?

Door een uitgebreide keywordanalyse te laten uitvoeren, weet u precies welke zoekwoorden u beter wel en niet kunt gebruiken. Verder heeft u een overzicht van gerelateerde keywords die u in specifieke teksten of paginabeschrijvingen kunt verwerken.

Keywordanalyse aanvragen

GEVONDEN WORDEN

Website optimalisatie voor een nog betere vindbaarheid

WEBTEKSTEN

Geoptimaliseerde webteksten die aanzetten tot actie.

SEO-CHECK

Ontdek de sterke en zwakke punten binnen je websites

KEYWORD-ANALYSE

Uitgebreide zoekwoordenonderzoek voor betere Google positionering.