Je hebt een website, overweegt een website of weet zeker dat je er een nodig hebt, maar zit nog met een triljoen vragen waarop een antwoord gevonden moeten worden. Vragen over je (nieuwe) website of over hele andere zaken, zoals :

  • “Hoe kan ik nog meer halen uit mijn website dan ik tot nu toe heb gedaan?”
  • “Hoe kan ik minder tijd besteden aan zaken die belangrijk lijken, maar dat feitelijk niet zijn?
  • “Hoe kan ik nog meer potentiële klanten aantrekken via Google en social media?”
  • “Moet ik echt een maillijst opbouwen en wat heb ik daar allemaal voor nodig?”
  • Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts….

Het liefst zou je ALLES he-le-maal zélf willen bedenken, beantwoorden en uitvoeren, Maar ja, het wiel opnieuw uitvinden is zóóóó tijdrovend. En dus ben je (misschien?) op zoek naar iemand die jou kan ondersteunen.

In dit geval een ‘mannetje’ met kennis van webzaken en ervaring als internetondernemer. Iemand die snel en duidelijk antwoord kan geven op je vragen en jou kan helpen nóg meer uit je website te halen.

Aangenaam kennis te maken!

In 2008 bouwde ik mijn allereerste eigen website. Vanaf een klein eilandje in de Indische Oceaan, zonder enige kennis van webdesign of ervaring als internetondernemer. Zonder budget en met een krakkemikkige internetverbinding die, bij wijze van spreken, dagelijks aangeslingerd moest worden.

Wat ik moest weten heb ik bij elkaar gesprokkeld door tientallen, wat zeg ik: honderden pagina’s met artikelen, tutorials, en een enkele video te bekijken. Herkenbaar, niet?

De juiste dingen op het meest goede moment

Ik werkte letterlijk dag en nacht en deed alles om mijn klanten goed van dienst te zijn. Dat deed en doe ik nog steeds door een aantal simpele uitgangspunten te volgen:

  • Ik wil klanten verbluffen door veel meer te doen dan waarom is gevraagd en betaald;
  • Ik reageer heel snel op vragen van wie dan ook en probeer deze zo concreet mogelijk te beantwoorden;
  • Ik geef – gevraagd en ongevraagd – eerlijke en glasheldere feedback;
  • Ik ben dol op alles dat gratis is en weet dat ik niet de enige ben! Ik heb daarom geen uurtje-factuurtje mentaliteit en help mensen graag verder op weg.

Zeg nu zelf….

Dat zijn toch prachtige uitgangspunten voor een succesvolle samenwerking?!

Meer dan 130 particulieren en bedrijven noemen mij inmiddels ‘hun vaste mannetje’. Sommigen mailen me de oren van het hoofd, anderen trekken hooguit een of tweemaal per jaar aan de digitale deurbel.

Naast het bouwen en onderhouden van hun website en het beantwoorden van vragen, schrijf ik hun artikelen, blogs of nieuwsbrieven. Ik zorg er tevens voor, dat hun website steeds beter gevonden wordt in Google en help hen bij het opzetten van bijvoorbeeld e-mailcampagnes.

Zoek je iemand die voor jou hetzelfde kan betekenen, drop me a line‘! Ook al is het maar om even verder kennis te maken of om een páár van die triljoen vragen te voorzien van een helder antwoord.

Michel Minnebreuker – Leerkracht, webdesigner & digital nomad