Verstuur je nog steeds nieuwsbrieven waarin je melding doet over verschillende onderwerpen? Stop er maar mee: single subject mailings (SSM) is de nieuwe trend en naar verwachting een blijvertje!
Lange verhalen, een overdaad aan afbeeldingen en onsamenhangende onderwerpen worden steeds minder gewaardeerd.
Doordat we steeds vaker onze e-mails lezen via de smartphone, stellen we het op prijs wanneer deze e-mails zich beperken tot één onderwerp en bij voorkeur niet al te veel tekst bevat.
[su_service title=”Single Subject Mailings” icon=”icon: question” icon_color=”#b11414″ size=”24″]Korte nieuwsbrieven waarin slechts 1 onderwerp aan de orde komt.[/su_service]
Betekent single subject mailings ook meer mailing versturen?
Het lijkt inderdaad verstandiger om wat vaker te mailen, dan alles in een nieuwsbrief te proppen. Je hoeft ook niet bang te zijn dat dit zal leiden tot meer afmeldingen van je nieuwsbrief, tenminste, zolang je ervoor zorgt dat de informatie ook echt relevant is voor je lezers.
Hoelang mag een mailing zijn?
Onderzoek heeft uitgewezen dat de meest effectieve mailing tussen de 50 en 125 woorden bevatten. Deze mailings werden vaker geopend (open ratio boven de 50%) en call to actions werden vaker gevolgd.
Andere trends in e-mailmarketing
Naast de Single Subject Mailings, zal er meer integratie met sociale media in mailings terugkomen. Ook het personaliseren van mailings zal verdere diepgang krijgen.
[bctt tweet=”Zo kun je nog effectievere mailings versturen! #emailmarketing” username=””]
Waar we voorheen al blij waren dat we de voornaam van de lezer in het aanhef konden verwerken, zal getracht worden meer persoonlijke informatie in de mailings te verwerken. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het verwerken van de datum waarop iemand zich heeft ingeschreven voor je nieuwsbrief.